Parkları ve Sokakları 7 Teknolojiler



Merhaba Sevgili Okurlarım,

  Bugün sizlere bir konu hakkin da değinmek istiyorum kardeşlerim. Değinmek istediğim konu cidden beni çok üzüyor. Belki yaşım genç fakat beni bile bu yaşımda üzüyorsa bu konu benden büyük amcalarımı , dedelerimi çok derinden üzüyordur.

Başlamadan Önce bir kaç soru sormak istiyorum okuyan kardeşlerim benim !

Soru 1 : Çocukluğunu Hatırlıyor musun kardeşim ?
Soru 2 : Peki ya çocukken oynadığın parkı ?
Soru 3 : Veya Oynadığın sokakları mahalleyi ?
Soru 4 : Oynadığın oyunları sayar mısın ?

Eğer yetişken bir insan isen bu sorulara elbette cevap verebilirsin. Verebilecek bir cevabın vardır.
Fakat şuan ki çocuklarımız sizler gibi oldukların da bu sorulara cevap vermeleri zorlaşacak hatta şu cevapları verecekler bizlere ;

Soru 1 : Çocukluğunu Hatırlıyor musun kardeşim ?
Cevap : Hatırlıyorum, diyecektir. burada bir sorun yok dimi birde diğer soruların cevaplarına bakalım

Soru 2 : Peki ya çocukken oynadığın parkı ?
Cevap :  Park mı ? çok küçükken annem babam götürürdü fakat 6-7 yaşımdan sonraki  diğer günler evde bilgisayar oynuyordum ve oynadığı oyunları söylecektir.

Soru 3 : Veya Oynadığın sokakları mahalleyi ?
Cevap : Dışarıya pek çıkmazdım okula gider gelirdim oyun oynardım. Sokaklarımız yoktu caddelerimiz vardı sürekli araba geçerdi izin vermezdi ailem. Mahallemiz çok kalabalıktı bir binada 30 kişi yaşardı ve herkes kendi halindeydi.
Mahalle ve sokak kavramlarını değerlerini bilmeyecektir bile.

Soru 4 : Oynadığın oyunları sayar mısın ? 
Cevap : League of legends , PES vb. oyunları sayacak bizlere

İşte arkadaşlar o kadar kötü bir zamana gidiyoruz ki git gide körleşiyoruz ve teknolojinin kölesi oluyoruz. İnsanlarımızı yitiriyoruz. Sevgiler, mutluluklarımız yok oluyor ! Bizleri öyle bir sarmış ki teknoloji eskisi gibi seviçlerle gittiğimiz arkadaşlarımıza gittiğimiz misafirlikler artık eskisi gibi olmuyor. Herkesin elinde bir telefon, tablet vakitlerimizi hep bu teknolojik araçlar yiyor. Muhabbetlerimizi yiyor köleleştiriyor bizi.

Eskiden dar sokaklarımız topraklarımız vardı deliler gibi yorulmak bilmeyen bir enerjimiz vardı akşam ezanı okunasıya kadar aşağılarda top oynar saklambaç oynardık yedi taş oynardık hey gidi günler hey ben bile bu yaşımda özlüyorsam büyüklerim acaba ne düşünüyorlar neleri özlüyorlardır.

Diyeceksiniz ki teknoloji de lazım ama diye evet buna da karşı değilim illaki gelişecek teknoloji bilim adamları boş durmayacak sürekli çalışacaklar fakat benim yakındığım konu burası değil benim yakındığım tarafı bilinçsiz kullanmamız teknolojiyi. Çocuklarımıza anlatmamız bilinçli bir şekilde faydalı taraflarını kullanmamız.
Saatlerce başında gereksiz işlerle sürekli oyunlar oynamak için gelişmemeli teknoloji veya köylerimizde çalışan insanlarımızın yerlerini almaları için değil teknoloji.

Gerektiği gibi kullanmamız ve bilinçli kullanmamız için gelişmeli teknoloji, insanlarımızı
körleştirmek veya köle olması için gelişmemeli teknoloji, milli değerlerimizi yok etmek için değil, kültürümüzü kaybetmemiz için değil, çocuklarımızın oynadığı oyunları sanala dönüştürmek için değil, zamanlarımızı boşa harcamamız için değil, Sokaklarımızı yok etmek için değil, sevgilerimizi yok etmek için değil, muhabbetlerimizi unutmak için değil, anlatabilmişimdir inşallah sevgili okurlarım.

Bu konuda biraz hassasım, ne yazık ki bende teknolojiye ayak uydurmaya çalışan bir insanım ama inanıyorum ki bilinçli kullanıyorum. Facebook, twitter gibi sosyal ağlarda beni bulamazsınız. Çünkü kullanmıyorum gereksiz görüyorum hiç bir yönleriyle insanlara faydalı oldukları bir yer yok sadece ve sadece zaman kaybetmemizi sağlayan siteler. Artık öyle bir zamana geldik ki Facebook hesabı olmayana cahil deniliyor eğer öyle bir tabir varsa bende cahilim :)

Büyüklerim sizlerden ricam çocuklarımıza, bizden küçüklerimize teknoloji kavramını açıklamamız ve onlara nasıl kullanmaları gerektiğini hatırlatmamız öğretmemizi istiyorum. Arkadaşlar fazla uzatmak istemiyorum konuyu yoksa uzicak da uzicak bu konun bir sonu yok fakat Parkları ve Sokakları 7 Teknolojiler 2 konusu açmayı devamını getirmeyi düşünüyorum.

Okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum 2. yazımda görüşmek üzere sizleri seviyorum. Yorumlarınızı eksik etmeyiniz. Yorumlarınız kendimi geliştirmem de ki ve öz güvenimin deki bir parçaları.

Eğer bir kusurum varsa affola kendinize iyi bakın. (Yanlışlarımı bana mail atarak bildirebilir veya yorumlarda bahsedebilirsiniz.)



0 yorum:

Yorum Gönder